Friday, January 4, 2013

Kerinduan mengalunkan kalam Nya

assalamualaikum...hye dear readers...how's your day?? :)
hope hari ni dapat dilalui dgn tng dn bahagia disamping orang yg tersayang...
alhamdulillah my first paper smlm brjln lancar...

just nk tnya..pernah tak korang rasa rindu nk mendengar atau mengalunkan kalam Nya???
bg yg menghayati dan memahami, aku percaya mesti pnh rasa kn?? such a beautiful feeling that we have ever had.. bkn nk berkata yg aku baik or org yg mengalunkan kalimah itu baik...but aku try ajak korg rasai perasaan indah yg aku rasa..ketenangan, kerinduan, dn yg paling hebat apabila kita rasa langkah kaki kita semakin kuat.. hebat kan?? :)
the feeling is more than rase angau bercinta...SANGAT LAIN OK..hehe
bila angau tu rase xtentu arah...bak kata org "mandi xbasah,tdo xlena,mkn xkenyang"..:)
bila membaca kalam Nya seolah2 kita mengalunkan ayat2 cinta kepada Pencipta...sweet! :)
cuba korg try baca but dgn rasa cinta hnya pada Nya... merangkak dulu xapa... aku pun dulu lg la xtau apa2.. bkn nk buka aib sendiri but just nk share dgn korang.. aku bkn lah seorang pelajar sekolah agama...masa sekolah kebangsaan dulu pun xpegi sekolah agama..konon penat la ape la...smpi nangis2..but alhamdulillah wlwpn tanpa sekolah agama, aku masih boleh membaca jawi sampai sekarang..n bkn la aku nk cakap xpayah sekolah agama... bila dah besar ni,aku sedar ia pntg..if one day aku ada anak nnti pun it's a must to them utk sekolah agama...xde lg mengada2 mcm mak dia..hehe..
ilmu agama penting..bkn sahaja utk dunia tp sebagai bekalan utk kembali ke alam yang abdi...
hope sedikit input hari ni dpt membantu korang... :)



No comments:

Post a Comment